Sunday 16 November 2014

BUDAK 5 TAHUN CATAT GUINNESS BOOK OF WORLD RECORDS 10 METER JALAN MENGGUNAKAN TANGAN







Giuliano Stroe (lahir 18 Jun 2004) adalah seorang gimnas dan kanak-kanak bina badan di Romania. Sejak dia masih bayi dan menjadi kanak-kanak muda dia akan mengikuti bapanya Lulian ke gim. Kemudian pada usianya mencecah 2 tahun dia mula mengangkat berat, fleksibiliti dan tinju kecil.

Apabila usianya meningkat 3 tahun pula beliau telah melakukan gimnastik, helah imbangan dan latihan berat badan di Florence, Itali dimana keluarganya menetap. 

Adik kepada Giuliano Stroe, Claudio stroe, 8, juga mula melakukan latihan pada umur 1 1/2 tahun. Claudio berlatih seperti mana abangya Giuliano berlatih. 

Pada tahun 2009, Guiliano telah dicatatkan dalam Guinness Book Of World Records berjalan terpantas hanya menggunakan tangan dan bola diantara kedua belah kaki spanjang 10 meter. Stroe memperaksikan lagak ngerinya di hadapan penonton yang bersorak pada rancangan TV Itali secara langsung dan telah menjadi sensasi di internet dengan beratus ribu orang yang telah menonton klip beliau melakukan lagak ngeri di You Tube. 

Pada 24 Febuari 2010 beliau mencecahkan rekod dunia untuk 90 darjah push up, yang merupakan satu latihan dimana tekan tubi dilakukan tanpa membiarkan kaki menyentuh tanah.

Admin/Tee

No comments:

Post a Comment